Kako su parfemi mirisali prije 100 godina, a kako mirišu danas?
Piše: Tomislav Vrbanec, parfumer i fitoaromaterapeut
S gledišta struke – zašto parfemi danas ne mirišu isto kao nekad? Isto ime, isti brend, ali ne miriše jednako
Kao primjer izdvajamo legendarni Chanel No5. za kojeg ste vjerojatno svi čuli. Prvobitna receptura za ovaj miris nastala je 1921. godine. Dakle, prije koliko ono? Tako je, prije 100 godina!
Što je vrijedilo 1921., a ne vrijedi i danas
Parfumeru je tada bila u glavi vizija kreiranja jednostavne parfemske recepture od svega nekoliko sastojaka, ali koji će biti totalno drugačiji od tada dostupnih mirisa. Fantastična ideja!
Međutim, svijet se od tada itekako promijenio. Ljudi danas brinu o svom zdravlju više nego ikada, zakonska regulativa se postrožila, propisane su Regulative, a popis zabranjenih sastojaka općenito u kozmetičkim proizvodima svake godine sve je dulji.
Iako proizvod još uvijek nosi ime Chanel No5. nemoguće je da je današnja receptura ostala identična prvoj.
Ako iz proizvoda “uzmete” jedan ili nekoliko ključnih sastojaka koji su zapravo srce proizvoda, a morali ste ga “maknuti” zbog toga što je taj sastojak postao zabranjen u proizvodnji, potrebno ga je nadomjestiti nečime.
Upravu tu dolazimo do problema, a taj je kako nadomjestiti upravo taj sastojak koji se tek ove godine našao na listi zabranjenih sastojaka?
Proizvođači sastojaka (njih nekoliko u Europi) ulažu ogromnu količinu sredstava u razvoj i inovaciju proizvodnje sintetskih sastojaka kako bi zadovoljili sve zahtjevnije potrebe tržišta. Osobno mi je jako drago što sam dio te industrije, jer da i želite ne može vam biti dosadno.
Konstantne promjene u EU Regulativi tjeraju vas da svakodnevno učite, educirate se, te morate biti u kontinuiranom kontaktu sa stručnim osobama iz tog područja.
Moguće je da se receptura nekog proizvoda koja je već dugo na tržištu promijenila i nekoliko puta. Zašto?
Zato što tako propisuje EU Regulativa. Toga se moramo pridržavati svi mi proizvođači kozmetičkih proizvoda, bilo da smo iz Hrvatske ili Njemačke. Upravo iz tog razloga vaš parfem miriše drugačije sada i prije npr. 10, 20 ili 30 godina. Sastojci koji su se prije 20 godina nalazili u proizvodu, danas su zamijenjeni nekim drugim sastojcima koji bi trebali “dati” parfemu onaj izvorni miris.